de stad verkennen - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Bob Leeden - WaarBenJij.nu de stad verkennen - Reisverslag uit Winnipeg, Canada van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

de stad verkennen

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

04 Augustus 2010 | Canada, Winnipeg

Dit weekend dus lekker gekampeerd, dus werd het deze week tijd om winnipeg te gaan verkennen! Dat gingen we dinsdag dus ook doen. Als eerste reden we gewoon een rondje door het centrum, het meest te vergelijken met rotterdam omdat er ook redelijk wat hoogbouw is en het relatief niew is! Uitgestapt bij het legaslative building, oftewel het lokale parlement! Het gebouw is echt super mooi, allemaal oude elementen mooie schilderingen en heel erg veel marmer! het vreemde in het gebouw is alleen het gebruik van griekse en romeinse goden tussen alle christelijke afbeeldingen! Dit soort dingen doen je dan gelijk aan de da vinci code denken! Na dit gebouw nog even stukje verder door gereden om de the Forks aan te komen. Dit is de plek waar de eerste westerse nederzetting werd geplaatst en staat op de plek waar 2 rivieren samenkomen. Er is niet veel meer te zien van de nederzetting, maar er is wel een leuk marktje waar we dan oko maar lekker zijn gaan lunchen. En wat kunnen ze hier goed sandwiches maken :D Na de lunch nog even naar het een oude indianen kalender wezen kijken die vlak naast de nederzetting lag. Wel gaaf om te zien dat de indianen al een kalender hadden door middel van de sterren! Even verderop zijn we nog over een soort miniatuur erasmus brug gereden om daarna naar de grootste sportwinkel in winnipeg te gaan! Ik kan je vertellen die winkel is echt super groot en ze hebben van bijna alle sporten wel wat. Nog nooit heb ik zoveel verschillende voetbalshirts bij elkaar zien hangen, je wordt er gewoon heberig van. In mijn hebberige bui heb ik dus maar even een paar basketbalschoenen gekocht, dus ik ben al klaar voor het zaalseizoen. ondertussen was het al wat later op de dag, dus naar huis gereden om weer eens lekker te eten, ja dat is hier heel erg belangrijk. 's Avonds een nieuwe criminal minds gezien om nog even langs de dairy queen te rijden voor een ijsje.
De volgende dag maar eens lekker uitgeslapen, om te merken dat het wel erg hard regende, dus moesten we wachten tot dat gestopt was voordat we iets konden doen. Rond 1 uur konden we op weg, we gingen paardrijden. Ja mensen ik heb echt op een paard gezeten en ik vond het nog leuk ook. Het was een 1,5 uur rijden door een nationaal park wat echt super mooi was. Daarna nog even gestopt bij een mega hardware store, een soort van Gamma alleen dan 2 keer zo groot. En nu gaan we straks weer lekker eten, althans het eten ruikt nu al goed. Morgen ga ik eerst naar de mint (daar worden munten gamaakt) om daarna een potje golf te gaan spelen. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat zal gaan!

huggs and kisses from Canada
Bob

p.s. nieuwe foto's op

• 05 Augustus 2010 - 12:11

Carolien:

Leuke foto's!! Viel je vaak uit de tube? het onderschrift doet mij vermoeden van wel! Als je thuis komt moet je weer aan de bruine boterhammen met kaas hoor! Baby Sophie lijkt me schattig.