een dagje tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu een dagje tokyo - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

een dagje tokyo

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

18 Juli 2011 | Japan, Tokio

Gisteravond was iedereen toch al snel moe, en de bedden werden dan ook redelijk snel opgezocht. Ik pas er precies in, gelukkig want il heb dan ook heerlijk geslapen.

Vanochtend om 7 uur al wakker, ben gelijk maar gaan douchen. Gelukkig is deze ook goed, alleen een beetje laag. Een uurtje later was iedereen klaar en konden we de stad in, eerst richting ueno park. In dit park staat enkele mooie pagodes, shrines & tempels, maar er is ook een continue gekras van vogels. Ook gelijk wat gedronken uit 1 van de vele automaten die tokyo rijk is, lekker een flesje pocari sweat. Na een paar uur hadden we wel alles gezien, dus op met de metro naar ginza. Hier vind je de beroemde sikuyabashi crossing. Waar er op drukke dagen duizenden mensen tegelijkertijd oversteken. Dat was vandaag niet het geval.

In ginza heb je ook een Sony winkel waar je alle nieuwste gadgets kan kopen en uitproberen. Een ware speeltuin voor ons! Hierna ook nog een rondje in de wijk gelopen langs alle chique winkels. Na de wandeling weer hup deetro in en nu naar het impirial palace. Helaas kan je hier maar weinig van zien, maar alles beter dan niks. Het was jammer genoeg te heet om lang buiten te blijven dus besloten we maar naar het international forum te gaan. Een hele grote hal met een groot glazen dak. In deze gekoelde ruimte konden we even uitrusten en heb ik een heerlijke sandwich in de family market gehaald.

Vervolgens zijn we via een lange reis en een flink stijl lopen bij het tokyo metropolitan government building gekomen. In dit gebouw zijn we met de lift naar de 45e verdieping gegaan alwaar we een spectaculair uitzicht over tokyo hadden. Helaas was de Fuji niet te zien maar de rest was ook al mooi. Na een half uurtje was de lol er vanaf en gingen we op weg naar de volgende stop. Het electronica centrum van japan akihabara. Hier kan je allerlei electronische gadgets vinden, maar ze er zijn ook veel. Manga/anime winkels. En alles is verlicht of heeft gele kleuren. Ze proberen echt je aandacht te trekken hier!

Zoveel gedaan en zo weinig tijd, in akihabara ook nog wat gegeten om rond 21:00 weer terug te zijn in het hostel. Weer lekker gedoucht en zo misschien nog wat gaan drinken. Morgen staat nikko op het programma dus we mogen er weer op tijd uit.

Bob

P.s. foto's zullen er niet veel komen in de hectiek van tokyo ben ik mijn camera vergeten in de metro, wat ben ik toch een sukkel. Al wel langs het politiebureau geweest of ze hem hadden gevonden, maar helaas! Gelukkig zijn er nog 6 andere mensen met camera dus het komt wel goed. En met mijn mobiel zal ik ook af en toe een plaatje schieten.

• 18 Juli 2011 - 14:04

Jaap:

Stom, stom en nog eens........
    Ga nu lekker genieten.
    Ik had toch gezegd dat ze op je moesten letten.
    Nogmaals alle ogen op bob.

• 18 Juli 2011 - 14:16

Leny:

Misschien een nieuwe in zo'n gadget winkel.

• 18 Juli 2011 - 15:35

Carolien:

hmmmmm, ik zal maar niets zegen.
    poe hee, als je dit tempo met bezichtigen volhoud dan heb je straks nog een week extra vakantie nodig! Om bij te komen dan.

• 18 Juli 2011 - 19:52

Ed:

Nikko... Japans voor: "geen foto's" zeker :)
    Maar gelukkig hebben de anderen de foto's nog...

Blijf schrijven zolang het kan, leuk om te lezen en voor jou makkelijk om terug te lezen wat je allemaal gedaan en gezien hebt.

Veel geluk veder, daar allemaal!

• 19 Juli 2011 - 10:52

Erik Schreuder:

Jammer van de camera. Hopelijk vinden ze 'm. Je zou als jullie weer terug zijn in Tokyo nog eens ernaar kunnen vragen. Volgens mij kan Edwin meer dan 1000 foto's maken, dan kunnen er voor jou best wel een paar gemaakt worden, neem ik aan.

Groet en een fijn vervolg van de reis gewenst.

• 20 Juli 2011 - 12:51

Frank:

Echt weer iets voor jou om je camera kwijt te raken ;)
    Het ziet er naar uit dat er daar veel te zien is, ik hoop snel de foto's te kunnen zien.
    Voor de rest veel plezier nog natuurlijk!