Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu Osaka - Reisverslag uit Osaka, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

Osaka

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

28 Juli 2011 | Japan, Osaka

Gisteren na 3 dagen Kyoto door gereisd naar Osaka, de derde stad van Japan. Deze stad is vooral bekend vanwege zijn kasteel en vanwege het vliegveld wat midden in de zee is gebouwd. Gelukkig hadden we in Kyoto al een hostel kunnen vinden dus we hadden snel onderdak. Niet zo mooi als het vorige hostel, maar voor de prijs heel behoorlijk. Nadat iedereen zijn kamer had zijn we de stad in gegaan.

Osaka castle was natuurlijk het eerste wat we gingen bezoeken. Dit grote kasteel wat midden in de stad staat is ooit in opdracht van de shogun gebouwd. Het is heel bijzonder om te zien dat zo'n oud gebouw midden in het moderne centrum kan liggen, maar volgens japanners is dit heel normaal. Na een rondje rond het kasteel te hebben gelopen en nog even naar een potje honkbal te hebben gekeken naar het 2e centrum van Osaka gegaan. Hier staat het Osaka Sky building waar je vanaf boven een heel erg mooi uitzicht hebt. je komt boven door eerst met een glazen lift in toren 1 omhoog te gaan, waarna je met roltrappen oversteekt naar toren 2. Eenmaal boven was heel Osaka te zien, wat een erg moderne uitstraling heeft en waar je zelfs rare dingen ziet. Een snelweg die door een gebouw heen gaat, een 25 meterbad bovenop een school, vliegtuigen die net over de stat heen scheren. Genoeg om te zien zeg maar. De honger begon ondertussen wel toe te slaan, want ik had weer eens alleen ontbeten, dus terug naar het hostel want daarachter ligt een heel wijkje met eettentjes. Hier een tijdje met z'n alle doorheen geslenterd, toen steven robert lucas en ik besloten om bij CoCo's curryhouse te gaan eten. Het was weer eens erg lekker en als toetje een ijsje van de macdonalds. Vervolgens een leuke speelgoedwinkel in gelopen waar ze de hele tijd dat wij binnen waren een instumentale versie van "nederland, oh nederland" speelden. Hier werden we steeds meliger van en uiteindelijk liepen we de winkel uit hard zingend.De verkopers zullen we gedacht hebben.

De Nacht lekker geslapen in mijn japanse stijl kamer. Het was lekker vroeg want ik zou samen met Robert, lucas en Edwin naar het Osake aquarium gaan, wat het grootste ter wereld is. Eenmaal daar aangekomen was het nog best druk,maar als lange mensen kunnen wij overal goed overheen kijken. Het aquarium was super gaaf een walvishaai, reuze manta, spidercrabs en nog veel meer vissen gezien. Ook nog even roggen en haaien geaaid, ik voelde me net weer zo'n klein kind. Na het aquarium met z'n vieren naar Nara gegaan een staat waar flink wat oude tempels staan. Zo staat hier ook het grootste Bronzen Boedha beeld ter wereld in het grootste houten gebouw ter wereld. Dit was dus erg indrukwekkend. Ik had niet verwacht dat de Boedha zo groot zou zijn bijna 16 meter hoog. Vervolgens nog wat in nara rond gelopen, pagode gezien, nog een tempel gezien. En natuurlijk heel veel hertjes gezien want deze lopen los rond in nara. Het is zelfs mogelijk om ze te aaien en als ze denken dat je voedsel hebt dan komen ze met z'n alle op je af. Erg leuk om met bambi op de foto te gaan. Uiteindelijk waren we het zat en zijn we terug gegaan naar Osaka om wat te eten, Instant noodles om de kosten wat te drukken.

Straks misschien nog even de stad in om pachinko te spelen, een soort van japans gokspel. Dus duim voor me dat ik geen geld verlies

Bob

• 28 Juli 2011 - 11:36

Carolien:

je verstand, je fototoestel en nu je geld? Have fun!

• 28 Juli 2011 - 12:59

Frank:

Haha Carolien.
    Je hebt het volgensmij erg naar je zin Bob.
    Have fun voor de rest wat je nog gaat doen.

• 28 Juli 2011 - 13:53

Jaap:

Bob je gaat vast geld winnen bij het spel.
    Lees het graag in het volgende verslag van je.
    Als het veel is kom ik het wel ophalen.

• 28 Juli 2011 - 20:52

Erik En Nicole:

Hoi Bob,
    Wij volgen jullie nu via 3 verschillende verslagen. Leuk om te lezen! We duimen voor je!
    Veel plezier nog!
    Erik en Nicole