the hangover 3 (beer) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu the hangover 3 (beer) - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

the hangover 3 (beer)

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

20 Juli 2011 | Japan, Tokio

2 dagen alweer voorbij en wat voor'n dagen! Mijn voeten beginnen al een beetje pijn te doen maar dat heb ik er graag voor over.

Laten we beginnen bij gisteren, de dag dat we nikko zouden bezoeken. Maar eerst natuurlijk ontbijten met een heerlijke rijstbal, yummy! Daarna richting station gegaan en de kaartjes voor nikko gehaald. Na 2,5 uur in de trein te hebben gezeten, waarin we onder meer hints hebben gespeeld, kwamen we aan in nikko! Nikko is plaats waar 1 van de vroegere keizers zijn graftombe heeft laten bouwen. Zijn zoon heeft er later een heel tempelcomplex van gemaakt met verschillende shrines, tempels en pagodes. En ondanks dat het flink regende was het super mooi, maar vooral ook indrukwekkend. Detail complex lag namelijk in een heel oud bos en samen met de regen gaf dat iets mystics over het complex. Na een uurtje of 3 en meerdere keten de schoenen aan en uit voor de tempels besloten we terug te lopen naar het station. Voordat we daar aankwamen ook nog een mooie brug gezien die vroeger de toegang tot het complex gaf. Bij het station aangekomen nog een lekker soort van oliebol met zoete bonen erin gegeten, om ons daarna weer voor 2,5 uur op de trein te storten.

Eenmaal terug in het hostel was daar een feestje aan de gang met lekker eten en GRATIS bier. Dit leiden tot drankspelletjes met onder meer een canadees een japaner, 3 fransen en wij zevenen. Het was erg gezellig maar op den duur moest de rust weder keren in het hostel dus besloten we om met een groepje te gaan karaoke. Gelukkig is dat dichtbij het hostel mogelijk en iedereen heeft zijn zangkunsten laten zien, behalve onze canadees die we ineens kwijt waren en achteraf ergens dronken in een park in slaaf is gevallen. Rond 3 uur waren we weer terug inherit hostel tijd om te gaan slapen.

De volgende dag stond Yokohama op het programma een soort van beter geordend Tokyo. Daar een paar uur rondgelopen en o.a. de Chinatown bezocht en de pier. Rond het middaguur moesten we weer verder naar het luring beer village. Een brouwerij waar we een rondleiding kregen en waar we achteraf het bier mochten proeven! Jet was best leuk en het biet smaakte goed. Nadien zijn we als groep opgesplitst en ben ik alleen nog een keer naar akihabara gegaan. Het blijft leuk om al die japaners voorbij te zien lopen en om in al die rare winkels even te kijken. Het is niet te beschrijven hoe het is. Uiteindelijk was ik om 9 our terug in het hostel, ben ik gaan douchen en aan deze blog begonnen.

Morgen gaan we naar de fishmarket en zullen ee nog meer door tokyo struinen!

Bob

• 20 Juli 2011 - 15:19

Ed:

Ben het verslag aan het lezen onder genot van een weissbier. Van beide aan het genieten.
    Je zus vindt de foto's wel mooi, alleen die van de bierglazen vind ze maar saai... Die tijd komt nog wel :)

Veel plezier!

• 20 Juli 2011 - 20:35