De Tokyose vierdaagse - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu De Tokyose vierdaagse - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

De Tokyose vierdaagse

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

21 Juli 2011 | Japan, Tokio

7:00 uur, de wekker gaat, ondanks dat het gister een vermoeide dag was gingen we er vandaag vroeg uit om naar de vismarkt te gaan. Snel dus douchen en tandenpoetsen, daarna snel de metro in. We gingen samen met onze nieuwe franse vrienden Jean en Violette en onze spaanse vriend Jordi. Een grote groep en dat in het spitsuur van tokyo. We weten nu allemaal hoe haringen zich voelen. Na 20 minuten eindelijkeruit en daar waren we dan bij de vismarkt. Je kon het al goed ruiken, maar we kwamen ogen en oren te kort om alles te zien. Van hele tonijnen, zalmen maar ook inktvissen zo groot als ikzelf. Het is eigenlijk te vreemd soms om te omschrijven. na zo'n uurtje te hebben rondgelopen en wat te hebben gegeten (heerlijke rijstbal met verse zalm) gingen we weer weg bij de vismarkt.

We namen hierna afscheid van onze Franse metgezellen die naar Tokyo centrum gingen en samen met onze spanjaard gingen we naar Roppongi een nieuw winkelcentrum. Dit zag er best mooi uit maar was niet de moeite van het langer blijven dus was het plan om naar Yoyogi park te gaan. Dat was het plan iinderdaad want ik kreeg ineens last van buikpijn en ben terug naar het hostel gegaan. Waar ik na een uurtje slapen weer redelijk opgeknapt was.

En omdat je niet dagelijks in tokyo komt besloot ik toch nog maar eruit uit te gaan, alleen dan alleen. Ik besloot om met de waterbus, die vlak bij ons hostel vertrekt, naar odaiba te gaan. Odaiba is een kunstmatig aangelegd eiland met een pretpark en wat mooie gebouwen. Ook vind je hier rainbow bridge, waartvanaf je een geweldig uitzicht over tokyo hebt. De bootreis was erg leuk, je ziet een stad gelijk anders vanaf het water. Na een uurtje op de boot was ik aangekomen en wat staat er tot mijn verbazing op het eiland. Een miniatuurversie van het vrijheidsbeeld, deze replica is gebouwd vanwege het franse jaar in japan in 1999! Grappig om zoiets te zien. Op odaiba zelf heb ik een flink rondje gewandeld over het eiland en onder andere Pallet town gezien :p (nee, het is hier een pretpark) en bridge of dreams. Na zo'n 2 uur lopen bij Rainbow bridge aangekomen om daar ook nog eens overheen te lopen. Echt super gaaf omdat je een heel mooi uitzicht hebt over de skyline van Tokyo. Ook was het fijn dat hier een heerlijk verkoelend windje blies want het was vandaag best wel weer heet, 30 graden.

na rainbow bridge nog naar het olympisch stadion gegaan, helaas was het dicht! Toch was het leuk om een rondje te lopen over het oude olympische terrein. Toen ik bij het volgende station aankwam vond ik het wel weer mooi geweest voor vandaag, dus terug naar het hostel gegaan.

Helaas is dit alweer de laatste avond tokyo (alhoewel we komen nog een dag terug om te shopppen) Maar morgen gaan we verder trekken. Morgenavond staat dan ook zeker een highlight op het programma, een nachtelijke bklimming van de Fuji berg om bovenop de zonsopkomst te zien. Straks maar even mijn tas inpakken!

ik hoop jullie over 2 dagen te kunnen laten weten hoe de beklimming was, dan zal ik hoogstwaarschijnlijk in Kyoto zijn!

Bob

  • 21 Juli 2011 - 11:18

    Frank:

    Het klinkt allemaal leuk Bob!
    Veel plezier met bergbeklimmen.

  • 21 Juli 2011 - 15:22

    Carolien:

    Bob, nieuw fototoestel ? Leuke verhalen joh! Zal best een pittige beklimming woren maar heel veel plezier

  • 21 Juli 2011 - 15:32

    Mar:

    Met veel plezier lees ik je leuke reisverslagen.
    Succes met de heftige beklimming dat zal best heftig zijn

  • 21 Juli 2011 - 15:37

    Jaap:

    succes de komende dagen zeker met die beklimming.
    Wat voor kategorie is die berg?
    Wie van jullie komt er als 1ste boven?

  • 21 Juli 2011 - 18:13

    Ed:

    Een brug te ver, of een berg te hoog..
    Wat zal het worden? In ieder geval mooie foto's, als dit maar een deel is van wat je gezien hebt, dan kan ik me goed voorstellen dat jullie je daar vermaken. Ook goed te lezen dat je alleen nog wat hebt kunnen doen na je buikgriep. Spanning voor je beklimming? :)
    Begin er in idee geval rustig aan en iedereen op zijn eigen tempo! Dan komt het wel goed tijdens de Nijmeegse 4-daagse

  • 21 Juli 2011 - 18:17

    Ed:

    .... waar je aan zou kunnen denken tijdens het afzien met de beklimming, want dat zal het wel zijn.

    Tot na wat blaren en hopelijk een voldoening erbij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Bob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 19184

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Japanreis

23 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Canadareis

Landen bezocht: