tokyo, the final countdown - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu tokyo, the final countdown - Reisverslag uit Tokio, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

tokyo, the final countdown

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

05 Augustus 2011 | Japan, Tokio

Gisteren na een lange treinreis weer aangekomen in Tokyo. Ondanks dat het zo lang duurde was het nite vervelend om in de trein te zitten, vooral niet als je zulke relaxte stoelen hebt dat een dutje doen zelfs een pleziertje wordt.In tokyo aangekomen moesten we ook nog een stukje met de metro, gelukkig was het spitsuur en hebben we met onze backpacks maar enkele jappaners geplet. (nee hoor grapje) In het Hostel niet veel meer gedaan dan een filmpje kijken en lekker op de bank hangen.

De volgende ochtend was het echt de laatste dag. Ikzelf wilde nog 2 wijken zien en tommy wilde wel met mij mij. Als eerste naar Ikeburo naar een mall genaamd sunshine city, hier hebben we een soort van piratenmusical gezien die maar 5 minuten duurde. Vervolgens nog beetje rondjes gelopen om ons daarna naar Sibuya te begeven. Dit is het hippe jonge district van tokyo. En dat is wel te merken, de luide muziek uit de winkels hoor je al van verre. En in 1 winkel mag iedere afdeling eigen muziek draaien wat heel raar klinkt. maar het is wel leuk om daar mensen te kijken. Na een flink rondje door Sibuya gelopen met de metro naar Akihabara gegaan, het electronica district. Tommy wilde hier naar een bepaalde muziekwinkel die wij helaas niet hebben gevonden. (later met edwin heeft hij hem wel gevonden) Ook nog naar een bijzondere winkel gegaan de don quijotte gegaan. Hier is echt alles te vinden, zo staan de fietsen naast het 'bijzondere' gereedschap. En tokyo lijkt dan nog zo groot we kwamen hier Robert, Steven en Lucas tegen. Na een cherry coke te hebben gekocht naar buiten gegaan om edwin tegen te komen. Ik ging alleen verder naar de 100\ store, hier begon bij de chopsticks tegen mij te praten. Met het beetje japans wat ik momenteel ken begreep ik er weinig van. Gelijk stuurde ze haar kleinkinderen erop uit en na 5 minuten kwamen zij terug met hun moeder die in gebrekkig engels aan mij uitlegde dat er verschillende chopsticks waren. Na een tijdje met hen te hebben gepraat aan beide kleinkinderen een paar klompjes gegeven. Ze waren hier heel erg blij mee en ik kreeg van het jongetje zijn eigen sleutelhanger die hij zelf had gemaakt. Dit is denk toch wel het moooiste souvenier wat ik mee kan nemen uit Japan en vol trots hangt deze dan nu ook aan mijn tas.

eenmaal terug in het hostel gekomen nog even van kamer moeten wisselen (klein foutje in de boeking) om uiteindelijk samen met Edwin en tommy te gaan eten bij het restaurant waar wij ook als eerste hebben gegeten in Japan. toch wel mooi om af te sluiten waar we zijn begonnen. Ik heb nu mijn tas al ingepakt, zometeen lekker even douchen en dan morgenochtend om 6:00 eruit (23:00 vrijdag nederlandse tijd) om 12:00 gaat ons vliegtuig weg uit Tokyo, waarna wij om 22:25 nl tijd terug aan[komen op schiphol. Het is uiteindelij]k een super reis geweest maar ook erg vermoeiend. Dat wordt in nederland nog even uitrusten.

tot snel allemaal
Bob

  • 05 Augustus 2011 - 12:52

    Carolien:

    Tot morgen! En idd een zelfgemaakt iets van een echte Japanner is het mooiste souvenier wat je je wensen kan. Goede reis allemaal!!! Maar heb je nu ook nog de chopsticks die je zocht?

  • 05 Augustus 2011 - 14:00

    Frank:

    Aan alles komt een eind.
    Ik heb genoten van je verslagen en wens je een goede terugreis!

  • 05 Augustus 2011 - 15:33

    Nicole En Erik:

    We zijn nu in een hotel met beter internet en lazen je verslag van zoeven. We wensen jullie een hele goede reis, maar je zult waarschijnlijk nu al slapen. Wel te rusten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Bob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 2246
Totaal aantal bezoekers 19173

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Japanreis

23 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Canadareis

Landen bezocht: