Beppu, Devil's pool - Reisverslag uit Beppu, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu Beppu, Devil's pool - Reisverslag uit Beppu, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

Beppu, Devil's pool

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

04 Augustus 2011 | Japan, Beppu

Gisteren dus aangekomen in Beppu, een leuk kustplaatsje aan een baai. Dit is de plek waar de jappaners komen om tot rust te komen. Dat doen ze vaak in een onsen, een warmwaterbron. Dat moesten we natuurlijk uit proberen en we zijn dus naar de oudste onsen van de staat gegaan. Dit bleek dus wel midden in de rosebuurt van Beppu te liggen, wat bij ons wel voor wat vragende gezichten zorgden. Eenmaal binnen was alles echter heel normaal. Het is heerlijk tot rust komen in zo'n warm water bad, al wordt het na een tijdje wel erg heet. Na een uurtje een beetje te hebben gebadderd nog even boodschappen wezen doen. Vervolgens terug naar het hostel, waar wij allemaal uitgeput rond 22:00 al naar bed gingen.

Weer eens heerlijk geslapen en de volgende dag zouden we in Beppu op zoek gaan naar wat mooie onsens/geysers. Daar moesten we wel 2 haltes met de trein voor weg gaan en nog een flink stuk lopen. De Geyser kwam toen in zicht. Het is best leuk om een Geyser te hebben gezien, maar ik had met er toch meer van voorgesteld. Vlak nast deze Geyser lag devil's pool, een heet water meertje met een rode kleur. Dit was indrukwekkender om te zien en ook leuker omdat we er leker van konden genieten terwijl we allemaal met onze voeten in een warmwaterbad zatten. Hier toch wel een flink tijdje gezeten, om vervolgens onze wandeling te vervolgen. De volgende Onsen leek op de kaart niet zo ver, maar Japanse kaarten zijn niet heel accuraat zo hebben wij al uit ervaring geleerd. Dus na een paar kilometer en nog een hele toch voor de boeg, besloot ik samen met Lucas en Robert om weer de berg af te lopen naar de Zee. Het loopt een stuk lekkerder bergafwaarts. Bij het water aangekomen tijdje onder paar palmbomen gezeten (ja we zitten ter hoogte van zuid-Spanje) en daarna helemaal langs de kust terug te lopen naar het Hostel. Het was leuk wandelen langs de kust en met de regelmatige stops die we deden erg goed te doen. Gelijk even eten gehaald voor die avond en de volgende dag in de trein. Voor de rest de hele avond in het hostel gezeten omdat we allemaal te moe zijn om nog echt wat te gaan doen.

Zo meteen stappen we op de trein terug naar Tokyo, de reis loopt dan echt op z'n eind. In Tokyo hebben we nog 1 volle dag om te shoppen voor souveniers. Ik denk niet eens dat ik dat nog een hele dag ga volhouden, maar dat zie ik morgen wel weer. Misschien laat ik nog wat horen vanuit tokyo. Ik kom zaterdagavond om 22:25 aan op schiphol.

Bob

• 04 Augustus 2011 - 04:42

Jaap:

Aan alles komt een eind zo ook aan dit avontuur van je. Tot zondag.

• 04 Augustus 2011 - 05:27

Erik Schreuder:

Een lekker relaxt einde van jullie interessante reis. Bedankt voor je goed leesbare verhalen.

Een fijne thuisreis gewenst.

• 04 Augustus 2011 - 15:58

Carolien:

nou, nog even lekker shoppen en dan is het eind echt in zicht. Ed is present op Schiphol.
    Goeie terugreis!!!

• 04 Augustus 2011 - 21:06

Ed:

Tja, ik schreef tot zondag, er vanuit gaande dat je op zo'n lange reis vast wel vertraging hebt... Maar zal zeker zaterdag nacht op je wachten. :)
    We missen je hier dus wij vinden niet erg dat je terug komt.
    Tot gauw!