Nagasaki by night - Reisverslag uit Beppu, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu Nagasaki by night - Reisverslag uit Beppu, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

Nagasaki by night

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

02 Augustus 2011 | Japan, Beppu

Gisteren zou een Nederlandse dag worde althans dat was de bedoeling, maar Tommy en ik hadden niet heel erg zin om naar de Dutch warf on Dejima te gaan. Wij liepen daarentegen direcht naar de Dutch slope. Dit is een heuvel die aangelegd is door de Nederlanders en weer vele Western style huizen staan. Met western bedoel ik dan het wilde westen, want als je denkt Europesche huizen te zien dan kom je bedrogen uit. Hier lekker rondgelopen en wat van de geschiedenis van Nagasaki gezien. Na een stukje lopen kwamen we bij een flinke heuvel aan, maar dat was geen probleem want de jappanners hebben de oplossing. Er is gewoon een lift die tegen de berg opgaat en allemaal gewoon GRATIS!! Heel grappig om te zien dat ze gewoon midden in een stad een lift op een heuvel zetten. Boven aangekomen hadden we een erg mooi uitzicht over de stad en de bijbehorende baai. Er stonden alleen wel foto's dat het 's nachts mooier zou zijn. Jammer dat we daar dan nog zo lang voor moesten wachten, dus besloten we maar dat we 's avonds de gondelbaan naar het speciale uitzichtpunt moesten nemen. Maar eerst nog een stukje doorlopen, smalle paadjes en trappen overal. Japan lijkt georganiseerd maar in die wijk was het niet moeilijk om te verdwalen. Uiteindelijk besloten we weer naar beneden te lopen om richting het water te gaan.

Bij de drukke weg aangekomen even wat drinken uit de automaat gehaald. Het leuke was dat deze automaat een verrassingsknop had, als je hier op drukte wist je niet wat je zou krijgen. Dus Tommy en ik hebben het allebij uitgeprobeerd en we hadden allebij wat anders. Vervolgens doorgelopen door het park waar de avond ervoor het festival was. Jappaners kunnen bizar goed opruimen, er was namelijk geen afval meer te zien en alles was zo goed als opgeruimd. Lekker nog een tijdje aan het water gezien en gekeken hoe de schoonmaakboot zelfs alle afval uit het water kwam vissen. (helaas liet hij wel een flink oliespoor achter dus of het echt schoner werd?) Na dit schouwspel een tijdje te hebben aangekeken zijn we weer terug naar het hostel gelopen, alwaar ik heerlijk een dutje heb gedaan in de hangmat.

Rond 6 uur gingen we weer weg, naar de kabelbaan. Deze keer met Tommy, Steven, Lucas & Robert. Na een stukje lopen bij de voet aangekomen en we konden bijna gelijk doorlopen de gondel in. Het uitzicht over de stad was al erg mooi met de schemer, maar eenmaal boven was het adembenemend. We konden namelijk de zee aan de andere kant zien en de vele eilandjes die voor de kust lagen. Toen begon de nacht echt in te zetten en was het weer tijd om naar Nagasaki te kijken. Erg mooi om zo veel lichtjes te zien. We hebben daar zo'n 2 uur gezeten en gekeken waarna wij ons weer richting het hostel begaven. Maar eerst even wat bier en pizza gehaald. In het hostel heerlijk de pizza gegeten en voor de rest een gezellige avond gehad met een engelse en amerikaanse die hier allebij het afgelopen jaar engelse les op een middelbare school hebben gegeven. Het was erg gezellig en voordat ik wist was het alweer 2 uur.

De volgende ochtend weer mijn tas ingepakt, want we gaan nog 2 dagen Beppu doen. Beppu is een stad die bekend staat om zijn Onsens (warme thermaalbaden) Na 4 uur in de trein aangekomen in een mooi ruim hostel. Ik lig in een Japanse stijl kamer, dus vanavond heerlijk op een tatami slapen. Straks misschien even naar een onsen om de stress van de afgelopen week eraf te wassen.

Bob

• 02 Augustus 2011 - 08:32

Ed:

Stress? Kan je dat wassen en dan ook nog er vanaf... Waar vanaf? :)
    Ga lekker relaxen en tot zondag, sorry dat ik je daar aan help herinneren, maar ja aan al het leuke zal iets gedaan moeten worden,voordat het volgende leuke er kan zijn.
    Kennen ze een "tukkie" daar in Japan?
    Die die jullie volgens mij genoeg in de trein...

• 02 Augustus 2011 - 13:44

Carolien:

heb jij stress dan in de vakantie? Wel weer een leuk verslag!

• 02 Augustus 2011 - 21:15

Leny Mook :

Jammer dat je reis er alweer bijna op zit geniet echt van je reisverslag nou Bob geniet er nog maar van en gauw tot ziens in sportcafe de mookies