5 uur trein - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu 5 uur trein - Reisverslag uit Nagasaki, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

5 uur trein

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

30 November -0001 | Japan, Nagasaki

Gisteren ochtend als eerste naar het hirosjima memorial park gegaan. Het was zeer zeker indrukwekkend. Het enige gebouw wat er nog staat sinds A-bom, ook is er een heel park omheen ontworpen. Zo ben ik in een hal geweest waar je verhalen van overlevenden kon beluisteren. Zoiets ergs mag echt nooit meer gebeuren. Na een tijdje was ik de zwaarmoedigheid wel zat en ben ik terug naar het hostel gegaan. Daar aangekomen even wat spullen opgeruimd en toen op de boot naar mijayima eiland. Hier konden we naar de grootste torrii ter wereld lopen, want deze staat met eb droog. Hier waren er wat jappaners die graag met mij op de foto wilde. Vervolgens nog even de bergen in gelopen en bij een veelheid mijn schoenen uitgedaan en uurtje rustig gezeten. Tegen 6 en was ik weer in het hostel, waar de bbq begon die eindigde in een feestje. Ik lag pas half 4 op bed.

Helaas was ik vanochtend alweer vroeg wakker, maar aangezien we 5 uur trein voor de boeg hadden heb ik nog wel wat bijgeslapen. Rond 3 uur in het hostel aangekomen, waar niemand was. Na een half uur kwam de hostess terug en mochten we naar de kamer. Erg relax. Hierna even de stad in gelopen, naar wat plekken van wie is de mol, om vervolgens op een festival terecht te komen. Er was hier muziek en ook een super spectaculaire drie kwartier duurende vuurwerkshow. Erna ons nog even vermaakt met de zang van de japanse dries roelvink. Vervolgens wat eten gehaald en terug naar het hostel gegaan. Morgen een hollandse dag, dus huis ten bosch en andere dingen.

Bob


Extra
Hier in japan zijn wij zelf soms de grootste atractie. Er worden soms foto's van ons genomen en sommige mensen komen hallo zeggen. Maar het meest bizar zijn nog wel de groepen meisjes die ons giechelend staan aan te gapen. Het is dan altijd even leuk om te zwaaien of hallo te zeggen in het japans of engels. Sommige groepen wilde dan zelfs met ons op de foto. Ik móet zeggen dat ik het niet erg vind.

  • 31 Juli 2011 - 17:12

    Mark:

    Hey Bob,

    Leuk verhaal! Maak ze gek die japannertjes!

  • 31 Juli 2011 - 18:52

    Jaap:

    Je bent toch ook een atractie met 7 jongens.

  • 31 Juli 2011 - 20:22

    Ed:

    Ey Bob,
    Kan je nog wel wennen aan het idee dat er dadelijk een giegelend zusje is en niet een hele horde meiden? Anders moet je het maar filmen, dan kan je afkicken :)

  • 31 Juli 2011 - 22:13

    Vito:

    Ja ja ik kom, ik kon eraan!!! Haha

    Leuke verhalen allemaal ouwe!!!
    Veel plezier nog, en ik hoop nog meer mooie verhalen te lezen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Nagasaki

Bob

Actief sinds 16 Juli 2010
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 19169

Voorgaande reizen:

15 Juli 2011 - 08 Augustus 2011

Japanreis

23 Juli 2010 - 15 Augustus 2010

Canadareis

Landen bezocht: