on the road to hirosjima - Reisverslag uit Miyajima, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu on the road to hirosjima - Reisverslag uit Miyajima, Japan van Bob Leeden - WaarBenJij.nu

on the road to hirosjima

Door: Bob

Blijf op de hoogte en volg Bob

30 Juli 2011 | Japan, Miyajima

Gisterochtend vertrokken uit osaka. We hadden helaas weer wat opstartproblemen, maar na om 9:30 zaten we in de trein richting himeji. Rond 11:30 aangekomen in himeji. En wat is het toch heerlijk om met de shinkansen te reizen. In himeji zelf staat een groot kasteel, helaas wordt een groot deel gerenoveerd zodat je niet alles goed kan zien. Na een kilometer lopen van het station waren we er, en we kregen zelfs gratis onze eigen tourguide. Hij probeerde in z'n beste engels alles aan ons uit te leggen, wat nog best interresant was. Na 2 uurtjes waren we klaar in dit kasteel een reisden we door naar hirosjima. En weer was de shinkansen onze beste vriend. In hirosjima moesten we nog een stukje verder reizen, naar miyajima. Hier hebben we een hostel direct aan de zee. Waar we gelijk te horen kregen dat er een bbq zou zijn op het tegenover liggende eiland. Dus we zijn daar met z'n alle nog even heen geweest. Was gezellig met wat biertjes en lekkere hotdogs. Uiteindelijk met de laatste boot terug naar het hostel. En heerlijk in slaap gevallen, ondanks het harde gesnurk.

Vandaag naar het hirosjima peace memorial, en 's middags naar het eiland. Hopelijk wordt het weer een mooie dag.

Bob

• 30 Juli 2011 - 06:25

Erik En Nicole:

Hallo Bob,
    Natuurlijk lezen we de verslagen van Edwin, maar we lezen ook zeker die van René en die van jou. Heel leuk is het om te bemerken dat jullie alle drie zo je eigen kijk op sommige dezelfde dingen hebben.

Veel plezier

• 30 Juli 2011 - 18:33

Oom Piet A'doorn:

Tante Ernie heeft net jouw moeder aan de telefoon en zodoende nu een berichtje. Grandioze reis zeg!!
    Wij blijven je volgen. Heel veel plezier nog.